TÜİK verilerine göre 30 Mart 2023 verilerine göre Aksaray’da trafiğe kayıtlı motorlu kara taşıtı sayısı 144 bin 178’e ulaştı.
Kısa adı TÜİK olan Türkiye İstatistik Kurumu ülke geneli ve illerdeki motorlu kara taşıtı sayılarını açıkladı. TÜİK verilerine göre ülke genelinde motorlu kara taşıtı sayısı 26 milyon 937 bin 791’e ulaşırken TR 71 bölgesinde yer alan Aksaray’da da bu sayı bir önceki aya göre bin 134 artarak 144 bin 178’e yükseldi.
Türkiye Noterler birliği ve Emniyet Genel Müdürlüğünden toplanan verilere göre Şehir trafiğinde son bir ay içerisinde toplam 6 bin 582 araçla ilgili tescil işlemi yapıldı. Açıklanan bu verilerdeki trafiğe eklenen araç sayısı ile satışı yapılan araç sayısı arasındaki 6 kat artış otomotiv sektöründeki ticaretin büyüklüğünü gözler önüne seriyor.
Son bir Yılda Şehir Trafiğine 7 Bin 11 Araç Daha Eklendi
TÜİK’işn diğer bir verisine göre ise trafik sorununun her geçen gün büyüdüğü Aksaray trafiğine son bir yıl içerisinde 7 bin 11 aracın daha eklendiğini gözler önüne serdi. Pandemi sürecinin sonunda sıfır kilometre araçların bulunamaması ve ikinci el otomobil fiyatlarının sürekli yükselmesine rağmen son bir yıldaki artış bile Aksaray trafiği için acil eylem planının hazırlanması gerektiğini ortaya çıkartırken verileri değerlendiren Aksaraylılar da; Bulunamayan araçlara rağmen şehir trafiğinin bypass a ihtiyacının olduğunu söyleyerek yaptıkları açıklamalarda; “Aksaray çevre illere bakıldığında trafik sorununun en çok hissedildiği illerden birisi. Aksaray trafiğinde ne kadar araç olduğu yönünde veriler olsa da Aksaray dışından gelen araçların da bu sayıya eklenmesi gerekiyor. Bu sayılarla beraber bu rakamların çok üzerinde bir araç var. Bu kadar araç olmasına ve her sene bu sorun büyümesine karşılık trafik sorunu halen görmezden geliniyor. Özellikle otopark ve çarşı merkezine girişlerin yönleri ve konumları trafiği İstanbul trafiğine çeviriyor. Özellikle Ebulfez Elçibey Caddesi ile Eski Sanayi Caddesi artık akımı çekmiyor. Yarım saatte kasaba ve köylerden gelebilen kişiler ne yazık ki yoğun saatlerde yarım saatte Adliye bölgesinden belediyeye zor ulaşıyor. Akşam saatlerinde Ebulfez caddesinde gereksiz ring halinde olan çok sayıda araç trafiği yavaşlatmak için tüm yolları deniyorlar. Saatte 10 kilometrelere kadar düşürülen araç hızlarıyla caddenin her iki yönünde de saatlerce dolaşan bu araçların yoğunluğu trafiğin iki kat yoğunlaşmasına neden oluyor. Şehir idarecileri artık yıllar önce yapılan hatadan geri dönmeli ve merkez trafiğiyle ilgili kalıcı bir çözüm bulmalı. Ana arterlerde de durum farklı değil. Belediyenin yaptığı yol genişletme çalışmalarını yanlış anlayan bazı esnaflar özellikle Atatürk Bulvarı üzerini müşterileri için otopark olarak kullanmaya başladılar. TÜİK her ay büyüyen sorunu görüyor ama görmesi gerekenler görmüyor” eleştirilerinde bulundular. (Haber: E.BUDAK)
Yorum Yazın