31 Mart seçimleri için geri sayım sürerken siyasi partiler ve adayları son kozlarını oynamaya başladı.
Seçimlere 15 gün gibi bir süre kala Aksaray belediyesi için çalışmalarını sürdüren belediye başkan adayları artık kapı, kapı dolaşarak kendilerini anlatmaya çalışıyorlar.
Ramazan ayına rağmen tempolarını artıran adaylarımız kendilerini tanıtmak adına il genelindeki tüm billboardların tamamını doldururken binalardaki boşluklar bile adayların karizmatik fotoğraflarıyla dolmaya başladı.
Hal böyle olunca partilerimizin ve adaylarımızın seçim bütçelerinin neredeyse tamamı billboardlara gitmeye başladı. Burada sıkıntı yok ama aynı adayların haberleri için billboardçulara değil de gazetecilere sitem etmeleri veya öfkelenmelerini anlayamıyorum.
Ödemeyi yaptığınız billboard firması elbette sizlerin tanıtımı kadar propagandalarınızı da haber yaparak Aksaraylılara duyuracaktır. Bence acele etmeyin ve oluk, oluk para akıttığınız billboard firmasının sizle ilgili yayın yapacak olan medya organını bekleyin.
***
Haber ve seçim çalışmaları çok kısır geçen bazı adaylarımız karizmatik fotoğraflarıyla halkı ikna etmeyi beceremedi ki anket şarlatanlığı yeniden başladı.
Her seçim dönemi nerede ve nasıl yapıldığı belli olmayan anketlerle ortaya çıkanlar seçim sonrasında halkın tokadıyla oturmalarına rağmen bu ısrarlarından bir türlü vazgeçmiyorlar.
Halkın şu kadarı X partiye, şu kadarı Y partiye ve şu kadarı da Z partiye oy veriyor dendikten hemen sonra birileri de çıkıp tersi bir anket ortaya çıkartıyor.
Ben bir gazeteci olarak Aksaray’da geniş çaplı bir anket çalışması görmedim. Sadece Ak Parti genel merkezinin ulu cami civarında yaptırdığı bir anketten haberim oldu. Bunun dışında sorduğum kim varsa anket olmadığını söylüyor.
Ankara’dan X kişi bir anket açıklıyor, sonrasında Aksaray’dan Y kişi si de ona 15 dakikada A4 kağıda hazırladığı sahte bir anketle cevap veriyor. Bunu yaparken siyasi olarak bir şeyler kazandıklarını düşünürken işi az biraz bilen kişilerin gözünde tuhaf duruma düşüyorlar.
Kısacası artık bırakın anket sahtekarlıklarını da bu şehir için ne yaparsınız, neler yapacaksınız bunları billboardcularınıza verin, onlar da kapı, kapı anlatsınlar. Ne de olsa milyonlarca lira tanıtım bütçesinden bahsediyoruz.
Yorum Yazın