Ramazan bayramına sayılı günler kala bayram tatilinin ne kadar olacağı merak konusu olurken tatil rezervasyonu hareketliliği de başladı. Uzmanlar tatil rezervasyonu yaparken dikkat edilmesi gerekenler konusunda vatandaşlara uyarılarda bulundu.
Bayram tatili planı yapmaya başlayan vatandaşlar paket tur ve otel araştırmalarına başladı. Vatandaşları özellikle internet üzerinden yaptığı tatil rezervasyonları konusunda uyaran uzmanlar, güvenilirliğinden şüphe edilen bilgilerin teyit edilmesi gerektiğini söyledi. Vatandaşların bayramın yaklaşması ile turizm işletmelerinin tanıtım ve reklamlarının etkisi altına alındığını söyleyen uzmanlar; “Ramazan bayramına sayılı bir zaman kaldı. Tatil süresi merak konusu olurken vatandaşlar şimdiden tatil planlarını yapmaya başladı. Tatil rezervasyonu yapacak vatandaşlarımızın işletmelerin ruhsatlarına dikkat etmesi gerekiyor. Tüketicilerimiz turizm işletmelerinin ve seyahat acentelerinin belgeli olup olmadığını, otellerin kaç yıldıza sahip olduğunu bakanlığın resmi internet adresinden öğrenerek rezervasyon yapması mağduriyet yaşamalarının önüne geçecektir. Sosyal medya, kısa mesaj ve e-posta üzerinden gelen tatil rezervasyonu reklam ve tanıtımlarına dikkat edilmeli. İnternet ağı üzerinden gönderilen pek çok tanıtım ve reklamda sıkça tercih edilen otel ve turizm işletmelerinin görselleri kopyalanıp kullanılarak tüketiciler yanıltılıyor. Cazip teklifler ile tüketiciler tuzağa çekiliyor. Özellikle sosyal medya üzerinden yapılan satış sözleşmelerinin yerine seyahat acentelerinin kendi internet sitelerinin tercih edilmesi güvenilirlik açısından önem taşıyor. Tüketiciler fiyatları cazip olan reklamların gerçekliğini araştırmalı. Gerekirse görüntülü şekilde gezilebilecek olan işletmeleri tercih etmeli. Tatil rezervasyonları ile alakalı bu tür dolandırıcılıklar özellikle vatandaşın çok tercih ettiği dönemlerde yapılıyor. Bayram, resmi tatilleri fırsat kollayan bazı işletmeler kopyalanan fotoğraflarla tanıtım yaparak tüketiciyi mağdur ediyor. Tüketicilerimizin erken rezervasyon sürecinde yaşadıkları mağduriyetlerde ilgili yerlere şikâyette bulunmaları şart” ifadelerini kullandılar. Uzmanlar, tüketicilerin rezervasyon işlemlerinde yaşanabilecek herhangi bir anlaşmazlık durumunda tüketici hakem heyetlerine de başvuru yapılabileceğini hatırlattı. (Haber: S. OLGUN)
Yorum Yazın