Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu tüketici haklarını ihlal edecek tanıtım ve reklam içeriklerine karşı denetim faaliyetlerinin kararlılıkla sürdürüyor. Geçtiğimiz günlerde Reklam Kurulu tarafından gerçekleştirilen toplantıda tüketicilerin çevreye olan hassasiyetinin istismar edilmesini konu alan yetkililer mevzuata aykırı bulanan içerikleri durdurma cezası ile 20 milyonun üzerinde idari para cezası uyguladı.
Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu tüketici haklarını ihlal edecek tanıtım ve reklam içeriklerine karşı denetim faaliyetlerinin kararlılıkla sürdürüyor. Geçtiğimiz günlerde Reklam Kurulu tarafından gerçekleştirilen toplantıda tüketicilerin çevreye olan hassasiyetinin istismar edilmesini konu alan yetkililer mevzuata aykırı bulanan içerikleri durdurma cezası ile 20 milyonun üzerinde idari para cezası uyguladı.
Tüketicilerin tercih ve menfaatlerini etkileyen reklamlara karşı teyakkuzda olan yetkililer son zamanlarda artış gösteren ve tüketicilerin duyarlı olduğu çevresel beyanların artış gösterdiğini belirledi. Yaşanılan çevresel faktörlerin etkisi ile tüketicilerin artan çevresel duyarlılığını kullanarak reklam veren firmalar incelemeye alındı. Çevre konusunda tüketicilerin bilgi eksikliğini istismar edecek şekilde çevresel beyanların bulunduğu içeriklerin arttığına dikkat çeken yetkililer yeşil aklama denilen yöntemle tüketicilerin yanlış yönlendirildiğini aktardı. Reklam Kurulu giyim, dayanıklı tüketim ve gıda alanlarında faaliyet gösteren şirketlerin reklamlarında bulunan doğa dostu, doğayı senin kadar düşünen, iklim dostu gibi ifadelerin çevreyle alakalı yeterli bilginin verilmediği ve tüketici tarafında belirsizliğe neden olacak şekilde kullanıldığını tespit etti. Diğer taraftan reklam içeriklerinde yer verilen çevre ile alakalı iddiaların ispatlanamadığı gerekçesiyle reklam içeriklerine idari yaptırım uygulanmasına karar verildi. Reklam Kurulu tüketicilerin doğaya ilişkin hassasiyetinin yeşil aklama aracılığıyla istismar edilmesinin önüne geçmek adına denetim faaliyetlerinin aralıksız olarak süreceğinin altını çizdi.
Reklam Kurulu’nun toplantısında yer alan bir diğer gündem maddesi ise coğrafi işaretli ürünler oldu. Coğrafi işaretli ürünlere ilişkin yanıltıcı içerikli reklamları mercek altın alan kurul, her geçen gün kalitesi ve ürün niteliği açısından önemi artan coğrafi işaretli ürünleri kullanarak yanıltıcı uygulamalar oluşturan içerikleri denetledi. Kurul tarafından yapılan incelemelerde coğrafi işaret tesciline uygunsuz şekilde üretim ve reklam yapan firmaların organik yağ, yörenin zeytini, doğal sızma yağı gibi ifadeleri kullandığını belirledi. Yapılan denetimlerin ardından kurul tarafından altı aylık süreçte usule aykırı davranan 811 adet dosyaya 127 milyonun üzerinde para cezası ve durdurma cezası kesildi. Kurul, tüketici güvenliğinin sağlanması amacıyla denetim ve kontrol çalışmalarının devam edeceği bilgisini verdi. (Haber: S. OLGUN)
Yorum Yazın