Dijitalleşme süreci ile birlikte hemen hemen her alanda yaşanan değişimler pazarlama sektöründe de değişimlere yol açıyor. Satış ve reklam alanında dijitalleşme ile birlikte yaşanan değişimlere karşı Ticaret Bakanlığı ile Kişisel Verileri Koruma Kurumu arasında iş birliği protokolü imzalandı.
Dijital pazarlama alanında kullanılan geleneksel yöntemlerin yerini dijital reklam ve uygulamalara bırakması sonucunda tüketici güvenliğini korunması amacıyla yeni adımlar atıldı. Dijitalleşme süreci ile birlikte özellikle sosyal medya platformlarında artış gösteren ve tüketicileri aldatıcı içerikleri barındıran hedefli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım içeriklerine karşı harekete geçildi. Karanlık ticari tasarım olarak değerlendirilen dijital içeriklerden tüketicilerin korunması için çalışma yürüten Ticaret Bakanlığı ve Kişisel Verilerin Korunması Kurumu reklam ile hedeflenen kişi hakkında doğruluk ve tutarlılığın sağlanmasının amaçlandığını kaydetti. Ticari ürünle alaka düzeyine göre reklam faaliyetleri yürütülebilmesinin amaçlandığını belirten yetkililer bu süreçlerde büyük miktarda ve çeşitlilikte veri kullanıldığını söyledi. Bu durumun bireyler özelinde karar alınmasını sağlayan ve onları belirlenebilir kılan kişisel veriler açısından birtakım riskler barındırdığına dikkat çeken yetkililer reklam uygulamalarıyla ilgili yeni korum çalışmalarının yapılacağını söyledi. Yetkililer tarafından konu ile ilgili yapılan açıklamada “Reklam uygulamalarının kişisel veri mahremiyetini ihlal etmek suretiyle tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemesi, kişisel verilerin korunması hukuku ile tüketicinin korunması hukukunu kaçınılmaz şekilde kesiştirmiştir. Hedefli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım uygulamaları hakkında toplumun her kesiminde farkındalığın artırılması, dijital reklam ve uygulamalar ile kişisel verilerin kullanımına ilişkin ortak alanlarda uluslararası düzenlemelerin ve uygulamaların takip edilmesi ve mevcut ya da olası ihlallere karşı ortak politika üretilmesi amacıyla, Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü ile Kişisel Verileri Koruma Kurumu arasında İş Birliği Protokolü imzalanmıştır. Protokol ile dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin kişisel verileri üzerindeki kontrolünün güçlendirilmesi hedeflenmiştir.” denildi. (Haber: S. OLGUN)
Yorum Yazın