Ticaret Bakanlığı son zamanlarda yapılan sahte yetkili servisi ihbarları üzerine inceleme başlatmıştı. Bakanlık tarafından gerçekleştirilen sahte yetkili servis araştırmaları kapsamında 15 Milyon lira idari para cezası kesildi.
Son zamanlarda tüketiciler tarafından sıklıkla karşılaşılan sahte yetkili servis durumlarına karşı şikayetler artış göstermişti. Ticaret Bakanlığı tüketiciler tarafından özellikle kombi, beyaz eşya, klima ve cep telefonlarının tamir, bakım ve yedek parça temini amacıyla servis hizmeti almak istediklerini ancak yetkili olmadığı halde yetkili servis gibi tanıtım yapan servislerin ortaya çıktığını ve vatandaşları mağdur ettiğini belirtti. Sahte yetkili servislere karşı inceleme başlatan Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, internet arama motorları ve sosyal medya platformlarından yapılan reklamlara ilişkin inceleme gerçekleştirdi. Yapılan incelemeler kapsamında son iki yılda yaklaşık 15 milyon lira idari para cezası uygulandığı ifade edildi. Denetimlerin ardından sun unsuru teşkil ettiği tespit edilen uygulamaların yetkilileri hakkında da Cumhuriyet Savcılıklarına suç duyurusunda bulunulduğu belirtildi. Yetkili servis bilgileri için Servis Bilgi Sistemi’nin kullanılması gerektiğine dikkat çeken Ticaret Bakanlığı yetkilileri tüketicilere çeşitli uyarılarda bulundu. Yetkililer yaptığı uyarılarda, “dijitalleşme süreci ile birlikte yaşanan tüketici mağduriyetlerinin önüne geçmek için tüketicilerimizin dikkatli olması gerekiyor. Güvenli görülmeyen bağlantılar veya iletişim kanalları ile kesinlikle bağlantı kurulmamasını tavsiye ediyoruz. Tüketicilerimizin, Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulan Servis Bilgi Sistemi aracılığıyla kullanmış oldukları ürünlerin yetkili servis bilgisine ulaşabilme imkanı bulunuyor. Bu imkanı kullanarak güvenilir şekilde yetkili servis hizmeti alabilirler. İnternet aramalarında ilk sırada çıkan servislerin reklamları ve internet adreslerinde yer alan firma logoları yeterli görülmemeli, bu servislerin mutlaka üretici veya ithalatçı firmanın internet sitesinde veya SERBİS’de yer alıp almadığı kontrol edilmelidir. Tüketicilerimiz, CİMER ve Ticaret Bakanlığı internet sayfası üzerinden ihbar ve şikayet mekanizmalarını kullanarak Ticaret Bakanlığı’na ulaşarak şikayetlerini iletebilirler.” ifadelerini kullandılar. Ticaret Bakanlığı da tüketicileri mağdur eden sahte yetkili servislere yönelik olarak denetimlerinin ve idari yaptırım uygulamalarının devam edeceği mesajını verdi. (Haber: S. OLGUN)
Yorum Yazın