Yaklaşık 2 yıl önce hizmete açılan Ankara Niğde otoyolunu kurban bayramı tatili boyunca 737 bin 128 araç kullanırken Aksaray Ankara yolundaki trafik yoğunluğu tarihin en düşük seviyesine geriledi.Yıllardır yapımı tartışılan ve yaklaşık 2 sene öncesinde hizmete giren Ankara Niğde otoyolunda trafik yoğunluğu her geçen gün artarken Aksaray Ankara karayolunda ise trafik yoğunluğu azalmaya devam ediyor.
Geçtiğimiz yıllarda bayram ve yaz dönemlerinde sıkışan trafik nedeniyle sıkıntıya neden olan e-90 karayolunu daha çok kamyon ve TIR araçları tercih ederken geride bıraktığımız 9 günlük kurban bayramında Aksaray Ankara karayolu tarihin en düşük araç trafiği istatistiğini yakaladı. Aynı dönemde otomobil, otobüs ve birçok araç Ankara Niğde otoyolunu tercih ederken bu yolu 9 günlük tatil sürecinde kullanan araç sayısı da açıklandı. Ulaştırma ve altyapı bakanlığının yapmış olduğu açıklamaya göre bayram tatilinin başladığı 14 Haziran ile 23 Haziran tarihleri arasında geliş ve gidiş yönünde otoyoldan 737 bin 128 araç geçerken otoyolun en yoğun dönemi olarak kayıtlara geçti.
Otoyolun açılışına tepki gösteren ve bu yolun Ankara-Adana güzergâhında bulunan tesisleri bitireceğini savunan tesis işletmeleri azalan araç sayısı nedeniyle sıkıtı yaşadıklarını ifade ederken şehir merkezinden geçen E-90 karayolundaki trafiğin rahatlaması Aksaraylılar tarafından memnuniyetle karşılandı. Eğer otoyol olmasa o 737 bin araç bu merkezden geçmek zorunda kalacaktı diyerek sözlerine başlayan Aksaraylılar; “Elbette otoyolun çalışmaya başlaması bazı işletmelere zarar verdi. Bunu tartışmak bile yersiz. Bu tesisler birer birer kapatıyor veya küçülüyor. Bu tesislerde çalışanlar işsizlikle karşı karşıya. Ancak bu yolun yapılması gerekiyordu. Aksaray bundan 40 sene önceki Aksaray değil. Şehir büyüdü ve bu yol şehrin ortasında geçiyor. Otoyol yapılmasa bu bayramda bu trafiği bu yol çekmezdi.737 Bin araçtan bahsediliyor. Araç yoğunluğunun arttığı dönemlere bölsek arefe ve bayram dönüşü trafiğini hesaplansa günlük ortalama 100 bin araçtan fazla eder. Aksaray Ankara karayolunun merkez bölümüne gelindiğinde 300 araç geçiş yapamıyor. Trafik ışıklarından hareket bile edilemiyor. Bu yol yıllar önce bu merkezden dışarı çıkartılmalıydı. Ancak bu konuda gerekli çalışmalar yapılmadı. Merkez ortasında geçen bir yol var. Bu otoyola rağmen trafik bazı dönemlerde çekilmez bir hal alırken şimdi 737 bin aracı daha bu trafik akışında düşünemiyoruz. Eleştiriler çok oldu ancak araç sayısına ve sahip olduğumuz yolun potansiyeline baktığımızda iyi ki yapılmış diyoruz” dediler. (Haber: E.BUDAK)
Bu ve bu gibi yatırımlar zamandan yakıttan işgücü kaybından sürücüleri koruyor.
Aksaray - Ortaköy arasina hizli tren istiyoruz teşekkürler ☺️
Gelinde bakın bakalım Aksaray rahatmı etmiş battı çıktı yaparak bu sorunu en ucuz yolla çözmek yerine milyonlarca lira harcayıp otobandan geçen sayısı anlatıyorsunuz iş bilmezlerle dolu makamlar trenlerle donatsaynız otoyola verdiğiniz yoğunluğu tren yoluna harcasınız emin olun ülke ekonomisine daha çok katkı sunacak
737 bin araç sıkış tepiş geçsin diye otoyol yapilmasa olmazdi yillardir e 90 a alternatif ne cevre yolu yapildi ne de rahatlatacak bi cozum Aksaraydan girip cikana kadar 1 1.5 saatin gectigini bilirim artik sehir icinde bile yollarin darligindan altyapi kaldiramiyor mecbur otoyola tasinacak o tesisler
Aksaray ortaköy duble yolun halini sayın milletvekillerimiz görmüyor mı? Sizin kanalınız vasıtas ıle duyurursanız memnun olurum.yayınınızın devamını dilerim.
Aksaray'da geçmemeleri daha iyi, Allah düşmanı bile Aksaray'lı esnafına muhtaç etmesin.
İşletmeler hattini bilsin yemek pahall VC pahall herkes flrsatcllk yaplyordu şimci aylamaslnlar
Otoyolun konforu ile Aksaray Ankara yolunun konforu bir değil. Aksaray Ankara yolunda EDS olması doğru dürüst konaklama tesisi olmaması yolu dar olması burafik yoğunluğuna yetmemesi hepsi Aksaray için dez avantaj.
Aksaray Ortaköy arasın ne zaman başlayacak teşekkür ederim