© Aksaray 68 Haber 2021

TÜİK Verileri “Aksaray Trafiğine Acil Çözüm” Diyor

TÜİK verilerine göre Aksaray trafiğindeki araç sayısı 156 bin sınırını aşarken açıklanan veriler şehir içi ulaşım için acil çözümler gerektiğini ortaya çıkartıyor.

Kısa adı TÜİK olan Türkiye İstatistik Kurumu Türkiye geneli ve illerdeki motorlu kara taşıtı verilerini açıkladı. TÜİK tarafından açıklanan verilere göre ülke genelindeki motorlu karar taşıtı sayısı 20 milyonu aşarken Aksaray’da da 31 Mart verilerine göre 156 bin 173 rakamına ulaştı.

Açıklanan Mart ayı verilerinde de kendisine denk kabul edilen iller ile birlikte TR71 bölgesinde yer alan Aksaray bu alanda yine liderliği bırakmazken Nevşehir’deki araç sayısı; 150 bin 69, Niğde’deki araç sayısı; 130 bin 4, Kırşehir’deki araç sayısı; 79 bin 495 ve Kırıkkale’deki araç sayısı da 76 bin 376 olarak kayıtlara geçti.

Aksaray’daki 156 bin 173 aracın cinsine göre dağılımı ise; Otomobil: 77 bin 880, Traktör: 23 bin 764, Motosiklet: 21 bin 837, Kamyonet: 21 bin 544, Kamyon: 7 bin 594, Minibüs: bin 491, Otobüs: bin 416 ve Özel amaçlı araçlar: 647 şeklinde oldu.

Mart ayı süresince Aksaray’da 3 bin 168’i otomobil, 731’i kamyonet, 322’si traktör, 215’i motosiklet, 209’u kamyon, 36’sı minibüs, 16’sı kamyon ve 16’sı da özel amaçlı araç olmak üzere toplamda 4 bin 713 aracın devri gerçekleştirildi.

Açıklanan bu veriler yalnızca Aksaray’da tescili yapılan araçları kapsadığından başka illerdeki tescilli olan ancak Aksaray trafiğinde bulunan araçları kapsamadığından gerçek rakamların çok üzerinde olduğu tahmin edilirken açıklanan veriler her ay Aksaray’daki trafik sorununun hızla ilerlediğini ortaya çıkartıyor. Özellikle 1989 yılında il olduktan sonra yapılaşma konusunda hızlı büyüme ve konut ihtiyacı nedeniyle çarpık yapılaşma ve yenilemenin yapılamadığı şehir merkezinde trafik sorunu büyümeye devam ediyor. TÜİK tarafından açıklanan verileri ve Aksaray trafiğindeki sorunlar konusunda konuşan vatandaşlar; “Ülke genelinde Şehirlerarası yollarda bile trafik geleceği için yıllardır yatırımlar yapılarak yollar önce bölünmüş yola dönüştürülürken ardından da bölünmüş yollar ile alternatifleri hizmete girdi. Artan nüfusa bağlı bu sürecin böyle olacağı belliyken TÜİK’de her ay düzenli olarak bu verileri açıklıyor. TÜİK tarafından açıklanan bu veriler illerin kendileri ile gurur duymaları için değil tedbirler alması yani bir yılda araç sayısının nerelere geleceği ve bu ilave olan araçlarla sorunun nerelere geleceğinin hesaplanması için açıklanıyor.

Her ay basın aracılığı ile durduğumuz bu veriler konusunda 100 bin bandı ile 156 bin bandı arasındaki süre gerçekten kısa. Bu araç artış hızı ile devam edilirse bir iki seneye kalmadan şehir trafiği tamamen kilit hale gelecek. Bu verilerin doğru okunup bu konuda tedbirler alınması şart. Şehir merkezindeki otopark sorunu ve araç parklarıyla merkez trafiğini çeken yolların çoğu zaman tek şeride düşmesinin önlenmesi ve bu konuda yol boylarındaki otoparkların bile gerekli görülüyorsa iptal edilmesi ve bu alanlarda bırakın park etmeyi duraklamaya bile müsaade edilmemesi gerekiyor. İlimizde ne yazık ki trafikteki araç sürücülerinin kendilerinden başka kimseye bir saygısı yok. Kendi işi görülen bir araç sürücüsü kendisi nedeniyle mağdur olan yüzlerce araç sürücüsünü ve sıkışan trafiği kesinlikle umursamıyor.

Bu umursamaz tavırlarla trafikteki sürücülerin de artık uyarılmak yerine en küçük hatalarında bile cezalandırılmaları gerekiyor. Özellikle Ankara Caddesi, Eski Sanayi caddesi ve belediyenin bulunduğu caddeye park ve duraklamaya artık izin verilmemeli ve 1 dakikadan fazla bu alanlarda duran araçlara cezaları yazılmalı. Bu alışkanlığı bir iki yıl içerisinde bu şekilde sağlamazsak araç sayısı 200 bine ulaştığında bu sürücüler trafik sorununu daha da büyütürler” dediler. (Haber: E. BUDAK)

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER