© Aksaray 68 Haber 2021

Ören Yerlerinde Fahiş Fiyat Rezaleti

Turizmde beklenilen atılımı bir türlü yapamamasına rağmen senede yüz binlerce yerli ve yabancı turisti ağırlayan Aksaray’daki bazı alanlarda uygulanan fiyat tarifesi tepkilere neden olurken yetkililerin duruma seyirci kalmaları tepkileri daha da artırıyor.

Tarihi ve doğal güzellikleri ile Türkiye’nin en önemli alanlarına sahip olan ve senelerdir turizm yatırımları konusunda ihmal edilen ve bu konuda bir çaba da gösterilemeyen Aksaray’da özel iştiraklerin çabaları turist sayısının artmasını sağlasa da turizm konusunda gerekli olan altyapı ve eğitimin olmadığı Aksaray’daki bazı uygulamalar yerli ve yabancı turistlerin tepkilerine neden oluyor. Özellikle turistlerin en fazla ziyaret ettiği yerlerin başında gelen Ihlara Vadisi ile Selime Katedralinin bulunduğu bölgede yerel işletmelerin uygulamaları tepkilere neden olurken araçlardan olmayan otoparklar için alınan bedelleri ile otopark olarak kullanılan alanlardan alınan fahiş otopark ücretlerine tepki gösteren vatandaşlar “Nevşehir’de bu sıkıntıyı yaşamıyoruz” diyerek yaptıkları açıklamalarda; “Aksaray turizm konusunda “Neden istenilen noktaya gelemiyor” sorusunun cevabı turistlerin geldiği yerlerde görünebiliyor. Bu bölgeye gelene kadar birçok yeri ziyaret ediyoruz ama buradaki uygulamaların keyfiliğini diğer yerlerde görmüyoruz. Nevşehir Aksaray’ın kat ve kat üzerinde turiste ev sahipliği yapmasına rağmen Aksaray’daki fırsatçılık yok. Bu yerlerde araçlarınızı yol üzerinde park edip istediğiniz yeri gezerken Aksaray’da bir yere park ücreti ödemek zorunda bırakılıyorsunuz. Selime bölgesinde eskiden yola yapılan parklar kaldırılmış ve otopark olamayan bir alanda değnekçi edasıyla park ücreti toplanıyor. Yine Ihlara Vadisinde durum oradan farklı değil. Herkes bir fiyat belirlemiş ve istenile fiyatları zorla da olsa tahsil ediyorlar. Bölgeye geldiğimiz için araçlarımıza bu bedeli ödesek de geldiğimize pişman oluyoruz. Antalya veya daha farklı yerlerdeki plaj otoparklarından daha fazla ücret talep edenler var. Yine yemek yenilecek yerlerde de durum farklı değil. Temizlik ve hijyen kurallarının yok sayıldığı ve denetimlerin de yapılmadığını düşündüğümüz bu yerlerdeki fiyat tarifelerinin de denetlenmediğini düşünüyoruz. Aksaray gibi potansiyele sahip olan bir şehirde turizm konusunda gerekli altyapı çalışmasından önce gerekli kurumlar gerekli çalışmaları yapmalı ve öncelikle bu değnekçilik adı verilen otopark olayını sonlandırmalı. Yine bu yerlerdeki temizlik ve fiyat durumları da yetki sahibi olanlarca denetlenmeli. Çevre illerde örneği olan koşullar sağlandığı takdirde bir gelen “Daha ayağımı basmam” cümlesi yerine “Herkese tavsiye edeceğim” cümlesini kurar ve reklam kendiliğinde yapılır. Birileri bu şehre ziyaretçi getirmeye gayret edip tanıtım için çaba sarf ederken bu kadar basit sorunlardan dolayı yapılan çalışmalar çöp ediliyorsa bu işte bir terslik var demektir. Birileri işlerini zamanında ve olması gerektiği gibi yapıyor olsalardı bu sorunlar inanıyoruz ki burada yaşanıyor olmazdı” dediler. (Haber: Nazmi ÇALIŞKAN)

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER