İndirim Oyunu Dönemine Bakanlık Son Verdi
GÜNDEMTicaret Bakanlığı indirimli satışlar ve kişiye özel fiyatlarında yeni bir düzenlemeye giderek tüketicilerin sahte indirimler ile aldatılmasının önüne geçti. Ticaret Bakanı Mehmet Muş konu ile ilgili sosyal medya hesabından açıklamada bulunarak “İndirimli satışlar ve kişiye özel fiyatlar gibi konularda tüketicilerimizi en üst düzeyde koruyacak tedbirleri hayata geçirdik.” dedi.
Ticaret Bakanlığı’nca yapılan düzenlemeye göre firmaların indirimli ürünler için uyguladıkları reklamlarda, indirimin yayınlandığı günden önceki 30 ün içerisinde uygulanan en düşük miktarın esas alınması zorunlu hale getirildi. Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliğinin yenilendiği ve resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdiğini belirten Bakan Muş, vatandaşların alışverişlerinde indirim mağduriyeti yaşamaması için tüm tedbirlerin alındığını belirtti. Hem piyasa dengesi hem de tüketici hakları açısından gerekli bir uygulama olduğunu söyleyen vatandaşlar; “Ticaret Bakanlığı son yıllarda artan indirimli alışveriş oyunlarına son vererek güzel bir uygulama yapmış. Kişiselleştirilmiş fiyat reklamlarını da mevzuat kapsamına alarak tüketicilerin güvenli ve aldatmaca olmadan alışveriş yapabilmesine olanak sağlanmış. Sebze meyve gibi hızlı bozulan ürünlerinde bir önceki fiyatının baz alınarak indirim fiyatının belirlenmesi kararlaştırılmış. İndirim düzenlemesi ile tüketiciler gerçeği yansıtmayan fiyat oyunlarına gelmeyecek ve satıcılarda kimseyi kandıramayacak.” açıklamalarında bulundular. (Haber: S.O)
İlginizi Çekebilir