© Aksaray 68 Haber 2021

Avrupa Hayalini Gerçekleştiremeyen Gençlerin Gözü Bu Meslekte

Aksaray’da Avrupa’ya gitmek için çaba gösteren gençlerden hayallerini gerçekleştiremeyenler rotayı TIR şoförlüğüne çevirmeye başladı. Yapılan araştırmalara göre Aksaray başta olmak üzere diğer illerden de ehliyet ve mesleki sertifika almayı bekleyen yüzlerce genç geçim sıkıntısı sebebiyle bu yolu tercih ettiklerini belirtiyorlar.

Almanya başta olmak üzere birçok Avrupa ülkesinde 1960’lı yıllarda başlayan işçi eksikliğinin giderilmesi için Türkiye’den Avrupa’ya göç etmek zorunda kalan on binlerce Türk hayatlarını orada idame ettirmeye devam ederken son yıllarda etkisini artırarak devam eden ekonomik kriz ve geçim sıkıntısı Aksaraylı gençlerin rotalarını yine Avrupa ülkelerine çevirmelerine sebep oldu.

Orada yaşayan akrabalarının destekleri ile vize başvurusu yapan gençlerin bir kısmı hayallerini gerçekleştirirken büyük kısmı da ret cevabı ile yeni arayışlar içerisine giriyorlar. On binlerce insanın istihdam edildiği organize sanayi bölgesinde asgari ücret veya asgari ücretin üzerindeki maaşların yetersiz olduğunu düşünen Aksaraylıların yeni gözde meslekleri TIR şoförlüğü olmaya başladı. Aksaray’daki sürücü kursları başta olmak üzere çevre illerden de ehliyet ve diğer mesleki belgeler için başvuru yapan gençlerin önlerindeki en büyük engel ise yine istihdam krizi olmaya başladı.

Özellikle son yıllarda lojistik sektöründe açık olan personel sıkıntısı yeni sürücülerin sektöre dahil olmalarına rağmen tecrübe eksikliği nedeniyle giderilemiyor.

“Kimse ehliyet var diye bu araçları sürücülere teslim etmiyor” diyen sürücü adayları tecrübe kazanma imkanı konusunda da ilgili firmalardan yardım beklediklerini söylediler.

En büyük hayallerinin uzun yol şoförlüğü olduğunu belirten sürücü adayları açıklamalarında; “Aksaray’da birçok genç artık bu bölgede yaşamak istemiyor. Asgari ücret yada asgari ücrete eklenen çok az bir fark ile kimse geleceğini inşa edemiyor. Şansı olanlar akrabalarının da desteği ile Almanya, Hollanda, Fransa, Avusturya ve Belçika gibi ülkelere giderken bir kısımda Romanya ve Macaristan gibi Doğu Avrupa ülkelerinin yolunu tutmaya başladı. Bu imkana sahip olmayanlar da asgari ücrete göre çok daha yüksek olan işlere yönelmeye başladı. Bu süreçte en çok TIR şoförlüğü tercih edilmeye başlandı. Hem sektörde çok fazla açık olduğunu duymaya başladık, hem de sürekli hareket var. Avrupa tecrübeli olan sürücüleri sürekli davet ediyor. Burada ömür boyu asgari ücrete çalışsak bırakın ev kurmayı evlenecek parayı bile biriktiremeyiz. Bir düğün salonu kirası için bile aylarca yemeden, içmeden çalışmamız gerekiyor. Devlet kadrolarında iş bulanlar ve yurt dışına çıkabilenler dışında kalanlar ne kadar sıkıntılı olursa olsun maaş şartları fazla olan işleri tercih ediyor” derken tecrübeli sürücüler de mesleğin göründüğü gibi olmadığını belirterek ehliyetten önce tecrübenin gerektiğini söylediler. Yeni sürücüler ve yaşanan sıkıntılar konusunda konuşan tecrübeli sürücüler açıklamalarında; “Son yıllarda sosyal medya zor olan işleri bile çok kolay ve zevkliymiş gibi gösterip gençlerin yollarını değiştirmesine neden oluyor. Geçmişten beri bu meslek zor ve sıkıntılı. Aylarca yollarda kalıyorsunuz, kazayı, belayı görüyorsunuz. Hayatınız bir kabin içerisinde geçiyor ve evlerinizi haftalarca görmüyorsunuz. Çocuğunuzun büyüdüğünden bile haberiniz olmazken en özel günleri de en acılı anları da kaçırıyor ve ailelerinizin yanında olamıyorsunuz. TIR sürücülüğü teknoloji ile geçmişteki kadar zor değil ama hala çok tecrübe gerektiriyor. Geçmişte bizler bu işi yapmak adına aylarca hatta yıllarca muavinlik yapıyor her şeyini öğreniyorduk. Şimdi ehliyeti alanın hayali Avrupa yolları. Bu konuda genç arkadaşlar daha sabırlı olmalı ve küçük ve kısa mesafeli işler ile sektöre girmeliler. Elbette geçmişe göre son yıllarda TIR şoförlüğü çok daha kıymetli ama hala çok fazla tecrübe gerektiriyor. Bu nedenle büyük firmaların artık saat sorunu nedeniyle de uzun yollarda bir tecrübeli, bir de yeni sürücü olmak üzere çift şoföre dönmesi ve bu gençlerin de bu sayede tecrübe kazanmaları gerekiyor. Gün içerisinde tek sürücü ile 9 saat giden bir araç saatlerce yatmak zorunda kalıyor. Bu sorunda bu sayede çözülmüş olur” dediler. (Haber: E.BUDAK)

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER