© Aksaray 68 Haber 2021

ASÜ Sağlık Hizmetleri MYO’da Beyaz Önlük Ve Mezuniyet Gururu Bir Arada Yaşandı

Aksaray Üniversitesi (ASÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (SHMYO)’da mezuniyet gururu ve beyaz önlük giyme heyecanı bir arada yaşandı. ASÜ Konferans Salonunda düzenlenen törende aileler evlatlarının mezuniyet gururuna ortak oldu.

Mezuniyet törenine ASÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yavuz Selim Çakmak, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Gül Olgun Karacan, akademisyenler ve öğrenci velileri katıldı. Törende konuşan Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yavuz Selim Çakmak, mezuniyet töreninde bulunmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, ASÜ Rektörü Prof. Dr. Alpay Arıbaş’ın selamlarını katılımcılara iletti.

 

Prof. Dr. Çakmak: Sağlık alanında çalışmak büyük sorumluluk ve gönül işi

 

Daha önce beş yıl boyunca Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü görevini yürüttüğünü anımsatan Prof. Dr. Çakmak, bu nedenle mezuniyet sevincine ayrı bir heyecanla ortak olduğunu söyledi. Konuşmasında mezun öğrencilere de seslenen Prof. Dr. Çakmak, sağlık alanında çalışmanın yalnızca bir meslek değil, aynı zamanda büyük bir sorumluluk ve gönül işi olduğunu belirtti. İnsanların en zor zamanlarında yanlarında olmanın ve onların yaşamlarına dokunmanın son derece değerli olduğunu ifade eden Çakmak, öğrencilere mesleklerini sevgiyle yapmaları, etik değerlere bağlı kalmaları, sürekli kendilerini geliştirmeleri ve topluma fayda sağlamayı öncelikli hedef olarak görmeleri tavsiyesinde bulundu. Velilere de teşekkür eden Prof. Dr. Çakmak, yıllar önce üniversiteye emanet edilen öğrencilerin bugün sağlık alanında görev yapmaya hazır birer meslek insanı olarak mezun olduklarını kaydetti. Öğrencilerin elde ettiği başarıda ailelerin büyük emeği bulunduğunu vurgulayan Çakmak, mezunlara sağlık, mutluluk ve başarı dolu bir gelecek dileyerek konuşmasını tamamladı.

 

Mezuniyet emeklerin ve sabrın karşılık bulduğu günü temsil ediyor

 

Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Gül Olgun Karacan ise mezuniyet töreninin yalnızca bir eğitim sürecinin tamamlanmasını değil, aynı zamanda emeklerin, fedakârlıkların, sabrın ve hayallerin karşılık bulduğu anlamlı bir günü temsil ettiğini söyledi. Mezun öğrencileri tebrik eden Karacan, öğrencilerin eğitim hayatları boyunca sınavlar, dersler ve uygulamalı eğitimler gibi pek çok zorluğu aşarak bugünlere ulaştığını kaydetti. Yaşlı Bakımı, Optisyenlik, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik ile Tıbbi Laboratuvar Teknikleri programlarından mezun olan öğrencilerin artık sağlık hizmetlerinin önemli bir parçası olduğunu ifade eden Karacan, meslek hayatlarında başarılı olacaklarına inandığını dile getirdi. Öğrencilerin eğitim yolculuğunda büyük fedakârlıklar gösteren ailelere de teşekkür eden Karacan, mezuniyet başarısında ailelerin önemli pay sahibi olduğunu vurguladı. Bu yıl yüksekokul adına önemli bir başarıya da imza atıldığını belirten Karacan, Yaşlı Bakımı Programı'nın yürütülen kalite çalışmaları sonucunda akreditasyon almaya hak kazandığını ifade etti. Elde edilen başarıda emeği bulunan akademik ve idari personele teşekkür eden Karacan, mezun öğrencilere meslek hayatlarında başarılar dileyerek konuşmasını tamamladı.

 

Başarının sırrı azim ve kararlılıkla çalışmakta yatıyor

 

Yüksekokul birincisi Avniye Büşra Çalışkan da yaptığı konuşmada, mezuniyet sevincini arkadaşları ve ailesiyle paylaşmanın mutluluğunu yaşadığını aktardı. Optisyenlik Programı’nı

 

birincilikle tamamlayan Çalışkan, aynı zamanda bir eczacı ve anne olarak ikinci üniversitesini bitirmenin gururunu yaşadığını söyledi. Meslek hayatını sürdürürken yeniden öğrenci olmanın, ders çalışmanın, sınavlara hazırlanmanın ve aile hayatını dengede tutmanın zaman zaman zorlayıcı olduğunu hatırlatan Çalışkan, azim ve kararlılıkla çalışıldığında başarının yaşının olmadığının altını çizdi. Eğitim süreci boyunca kendisine destek olan ailesine, eşine, çocuklarına ve akademisyenlerine teşekkür eden Çalışkan, öğretim elemanlarının kendilerine yalnızca mesleki bilgi kazandırmakla kalmayıp meslek etiği, sorumluluk bilinci ve insanlara faydalı olmanın önemini de öğrettiğini dile getirdi. Mezun arkadaşlarına da seslenen Çalışkan, iki yıllık eğitim süresince kurulan dostlukların hayat boyu devam etmesini temenni ederek tüm mezunların yollarının açık olmasını diledi. Konuşmaların ardından dereceye giren öğrencilere plaketleri takdim edildi. Programın devamında Tıbbi Laboratuvar Teknikleri Programı Beyaz Önlük Giyme Töreni düzenlendi. Törende mezun öğrencilere diplomaları akademisyenler tarafından verilirken salonda duygu dolu anlar yaşandı. Tören, öğrencilerin büyük bir coşkuyla keplerini havaya fırlatmasıyla sona erdi. Mezuniyet sevincini aileleriyle paylaşan öğrenciler, bu özel günü unutulmaz hatıralarla taçlandırdı.(ASÜ basın bülten)

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER