
Aksaray’ın kanayan yarası olan ve kangrene dönen demiryolu meselesinde artık Aksaraylıların da Aksaray’a yatırım yapan firmaların da tahammülü kalmadı.
Ülkenin dört bir yanına her türlü olumsuzluğa rağmen yatırım hamleleri devam edip peş peşe müjdeler verilirken bizler halen geçmiş dönem belediye başkanlarımızdan Nevzat Palta’nın kendi deyimi ile “Çeyizi” olan demiryolunu bekliyoruz.
Tarihimiz boyunca ülkenin kalbi olmasına rağmen sürekli yatırımlardan muaf tutulma gayreti içerisinde olunmasından mı olsa gerek, yoksa istemeyi bilmediğimizden mi olsa gerek tüm yatırımlar haritalar üzerinde belirlenmiş ve Aksaray’ın dışından geçmiş.
Ortadan geçen tek nimet olan yolda nihayetinde otoban ile şehrin 35 kilometre dışına taşındığından Aksaray’a faydası olan otobüslerin büyük bölümü ve küçük araçları da bu sayede kaybettik.
2004 Yılında ilk sözü alınan Aksaray-Ulukışla demiryolu projesini hepimiz çok defa “Müjde” olarak haber yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz.
Bundan sonraki süreçte de kent meydanımızda yeniden bir müjde olarak alacağımızdan da en ufak bir şüphem yok.
Türkiye’de konumun değerini bilen yatırımcılar Aksaray’ın potansiyelini fark ederek OSB’lerimize akın ederken bu yatırımcıların nakliye masraflarını düşürmek ve maliyet düşüşü nedeniyle daha avantajlı bir rekabet ortamı oluşturmaları için şart olan demiryolunu halen beklemekteyken Aksaray’a Dışişleri Bakanımız Hakan Fidan geldi.
Bu ziyarette en dikkat ettiğim olay Sayın Valimiz Mehmet Ali Kumbuzoğlu’nun demiryolu yatırımı konusunda ilk defa “Demiryolu sözü istiyoruz” cümlesinin dışında neyin nasıl istenmesi gerektiğini hepimize gösterdi.
Sayın Vali Şehrin OSB’si ve OSB’nin geldiği durum ve üretim kapasitesi hakkında o kadar güzel bir sunum yaptı ki Bakan Fidan ilk kabine toplantısında bu konuyu gündeme getireceğini belirtti.
Bu süreçte bu demiryolu için yeter mi bilmem ama Vali Kumbuzoğlu’nun Aksaray’la başlayıp konuyu demiryoluna getirip bağladığı sunumu gerçekten bir Aksaraylı olarak beni mutlu etti.
OSB’nin geldiği süreç ve ülke ekonomisine yıllık 1,9 milyar dolar katkı sağladığını vurgulayan Vali Kumbuzoğlu bu bölgeye yapılacak yatırımların sadece Aksaray’a değil TR71 olarak adlandırılan bölgedeki diğer iller olan Niğde, Nevşehir, Kırşehir ve Kırıkkale’ye de büyük katkı sağlayacağının da altını çizdi.
15 Bin kişiden fazla istihdamın olduğu Aksaray OSB’de Türkiye’nin en büyük 500 iştiraki olan firmaların da yatırımlarının bulunduğuna dikkat çeken Vali Kumbuzoğlu Uluslararası arenada da yüne Dünya devi olan firmaların da yine Aksaray OSB’de bulunduğunu vurguladı.
Olmaması için dualar edilen ve beklenen Marmara depremi sonrasında sanayi kuruluşlarının çökmemesi adına alternatif sanayi kenti olduğumuzun da altını özellikle çizen Valimiz 40 bin dekar arazinin bu amaçla hazır tutulduğuna da dikkat çekerken tamamı 3,9 milyar dolara mal olacak demiryolu projesinin 5 yıl içerisinde kendisini amorti edeceğini de Bakan Fidan’a ileterek birçok kişinin demiryolu ile Dışişleri Bakanının ne alakası var denilen süreçte konunun Bakanlar kurulu toplantısına taşınmasını sağladı.
Bu güzel hazırlık ve sunumu için bir Aksaraylı olarak sayın Valimize teşekkür ederken artık “Biz şunu istiyoruz” demek yerine neyi neden istediğimiz ve sonucunun neler olacağını Vali beyin sunumunda olduğu gibi ortaya koymamız gerektiğini ilgililere de göstermiş oldu.
Bu demiryolu gelir mi? Bilmem
Ama Karadeniz’de ve Güneydoğu’da başlatılan demiryolu projelerinin başlatılmasıyla bizim de demiryolu hayallerimizin yeni seçim dönemlerine kaldığını düşünmeye başladım.
Bu denli olumsuz düşünce içerisinde getiremese de konuyu “Aksaray’ın konusunu” Bakanlar kurulu toplantısına taşımayı başarabilen bir Valiye de teşekkürü bir borç bilirim…
Yorum Yazın