Ortaköy yolu denilince Aksaray’ı çok iyi bilmeyen kişiler elbette bir köy yolunu düşünebilir ancak bu yolu bilmeyenler için kısaca bahsedeyim;
Bu yol Aksaray Kırşehir ve sonrasındaki illeri birbirine bağlayan Türkiye’de duble yol çalışmasının tamamlanamadığı önemsiz bir yol.
Bu yol Aksaray’da genel olarak ölümlü ve yaralanmalı trafik kazaları ile hafızalarda yer bulmuş önemli bir yoldur. Kırıkkale’den, Yozgat’tan, Çorum’dan gelen nakliye araçları da yine bu yolu kullanmak zorundadırlar.
Kısacası bu yol sadece Aksaray’ın nüfus ve yatırım anlamında en büyük ilçesi olan Ortaköy’ü değil bölge ticaretini de önemli ölçüde ilgilendiren bir yoldur. Bu yılan hikayesine dönen 32 kilometrelik yolun Ortaköy’den sonraki bölümü ulaşım için son derece konforluyken ne yazık ki Aksaray-Ortaköy arasındaki bölüm tam anlamıyla bir çile ve ölüm yolu haline geldi.
Bu yolla ilgili ilk göreve geldiği gün bölgeden bir açıklama yapan İyi Parti Aksaray Milletvekili Turan Yaldır geçtiğimiz günlerde konuyu TBMM kürsüsünden de dile getirerek 10 Yıl önce ihale edilen yolun 7 Şubat 2025 tarihinde yani 32 kilometrenin 10 yıl yapım süresi cevabını aldığını dile getirerek 7 Şubat tarihinin de geride kalmasına rağmen yolun akıbetini tekrar sordu.
Bende Ortaköy ile hiçbir bağlantısı olmayan bir Aksaraylı olarak soruyorum;
Bu yol Türkiye yüz yılında tamamlanabilecek mi?
32 Kilometreyi 10 yılda tamamlayamayanların bu yolu yapacağına inanıyor musunuz?
Bu yolda can verenlerle ilgili vicdan muhasebesi yapıyor musunuz?
Yol üzerinde göstermelik oyun oynayan 3-5 kepçenin görüntüsü çalışmalar için sizleri ikna ediyor mu?
Elbette bunların cevabını yalnızca ben değil Aksaray’da hiç kimseler alamayacaktır ama ben yine de bunları sormak istedim.
***
Yol ve yatırımlar konusunda ülkenin üvey evladı olan Aksaray’da yapımı yılan hikayesine dönen demiryolu, oldu bittiye getirilen ve her sene yama çalışmalarının hiç bitirilemediği Nevşehir yolu, Aksaray ile birçok köy ve kasabayı birbirine bağlayan 6 kilometrelik kireçlik yolu ne yazık ki Ulaştırma ve alt yapı bakanlığımızın Aksaray’a bakışını ortaya koyuyor.
Şimdi birileri çıkıp Türkiye’de ilk duble yol çalışmasından bahsedecek.
Duruma baktığımda bu temel gerçekten Aksaray için değil Aksaray’ın konumundan dolayı atıldı. Kuzey-Güney ve Doğu-Batı makası olan bu “şehri süleha” şehirden başka alternatif bulunamadığı için o temel atıldı.
O temelden sonra da zaten şehrin en büyük avantajı olan yol da Ankara-Niğde otoyolu ile işlevsiz hale getirildi.
Şimdi bu şehirde etkisi veya yetkisinin olduğunu düşünen insanlara soruyorum;
32 Kilometreyi 10 yılda tamamlayamayanların bu yolu yapacaklarına inanıyor musunuz?
İnanmıyoruz tabi. Mükemmel bir yazı, tebrik ederim.