
Son yıllarda kullanımı yaygın hale gelen ve Aksaray’da da 30 binden fazla tescilli, çok sayıda da tescilsiz olmak üzere yaklaşık olarak 50 bin civarı bulunan motosikletler kimi kullanıcıları tarafından sadece ulaşım için kullanılıp trafik kurallarına riayet ederken yüzde 50’sinden fazlasının neredeyse hiçbir trafik kuralını umursamamaları trafik açısından sıkıntının artmasına neden oluyor.
Yapılan denetimlerde büyük oranda tespit edilen eksiklikleri nedeniyle ağır cezaların yazıldığı motosiklet kullanımı konusunda ne yazık ki Aksaray’da kurallara uygun olarak bu araçları ulaşım aracı olarak kullanan sürücü sayısı motosiklet sayısının yarısına bile ulaşmıyor.
İl genelinde yayalar ve diğer araç sürücüleri tarafından da sürekli şikayet konusu olmaya başlanılan motosikletler konusunda yapılan denetimler sürse de sorun her geçen sene daha da artıyor.
Özellikle trafiğe kapalı olan alanlar, meydanlar ve kaldırımlarda da istedikleri gibi hareket etme özgürlüğünü kendilerinde hak bulan sürücüler için İstanbul Valiliği ülkede ilk adımı atmış, umarım bu adım ülkenin geriye kalan 80 ilinde de atılır.
İstanbul Valiliği tarafından yayınlanan genelgeye göre; “Trafik akışını etkilemeyecek şekilde ivedilikle motosiklet park alanlarının ilgili belediyelerce belirlenmesi, kaldırım, yaya yolu ve meydanlarda motosiklet park edilmesine izin verilmemesi, trafiğe kapalı olan alanlara motosikletle giriş yapılmasına kesinlikle müsaade edilmemesi” gerektiği bildirilirken 2918 sayılı karayolları kanununun 61’inci maddesi paylaşılarak motosikletlerin de motorlu kara taşıtı olduğuna vurgu yapılarak;
-Duraklamanın yasaklandığı yerlerde,
-Park etmenin trafik işaretleri ile yasaklandığı yerlerde,
-Geçiş yolları önünde veya üzerinde,
-Belirlenmiş yangın musluklarına her iki yönden beş metrelik mesafe içinde,
-Kamu hizmeti yapan yolcu taşıtlarının duraklarını belirten levhalara iki yönden on beş metrelik mesafe içinde,
-Üç veya daha fazla ayrı taşıt yolu olan karayolunda ortadaki taşıt yolunda,
-Kurallara uygun şekilde park etmiş araçların çıkmasına engel olacak yerlerde,
-Geçiş üstünlüğü olan araçların giriş ve çıkışının yapıldığının belirlendiği işaret levhasından on beş metre mesafe içinde,
-İşaret levhalarında park etme izni verilen süre veya zamanın dışında,
-Kamunun faydalandığı ve yönetmelikte belirtilen yerlerin giriş ve çıkış kapılarının her iki yönde beş metrelik mesafe içinde,
-Park için yer ayrılmamış veya trafik işaretleri ile belirtilmemiş alt geçit, üst geçit, üst geçit ve köprüler üzerinde veya bunlara on metrelik mesafe içinde,
-Park etmek için tespit edilen süre ve şeklin dışında,
-Belirli kişi, kurum ve kuruluşlara ait araçlara, yönetmelikteki esaslara göre ayrılmış ve bir işaret levhası ile belirlenmiş park yerlerinde,
-Ayrıca yönetmelikte belirtilen haller dışında yaya yollarda,
-Engellilerin araçları için ayrılmış park yerlerinde, Park etmek yasaktır" şeklinde düzenlenmiştir, denilerek motosikletler için de yasak park alanlarına park etme veya girme durumunda cezalandırılması istendi.
Bu alınan karar konusunda İstanbul Valiliğinin örnek teşkil etmesi ve aynı yönetmeliğin motosikletlerin de karayolları trafik kanunun ilgili maddelerinde belirtilen kurallara uyması gereken bir motorlu kara taşıtı olduğunun denetim mekanizmalarına tekrar hatırlatılarak sürücülerinin de kurallara uymaları sağlanmalı.
Yorum Yazın