Yatırımcıların Gözü Yeni Genişleme Alanında
GÜNDEMTürkiye’nin en hızlı büyüyen OSB’leri arasında yer alan Aksaray’da son genişleme alanı için girişimler sürerken yüzlerce yatırımcının genişleme alanı için talep alınma tarihini beklediği belirtiliyor.
Tarım ve hayvancılık kenti olarak bilinen Aksaray’da 2000’li yıllarla birlikte başlayan sanayi hamlesi meyvelerini beklenenden hızlı vermeye başladı. Özellikle konumu ile Türkiye’nin en avantajlı bölgeleri arasında yer alan Aksaray OSB’de 25 yıl içerisinde ilk alan dışında açılan 2 ve 3’üncü genişleme alanları da hızla dolarak fabrikalar faaliyete geçmeye başladı.
Son yapılan fabrikalar ile 20 binden fazla insanın istihdam edildiği OSB’de son yatırımcılar için ilçelerde kurulan OSB alanlarından yer tahsisi yapılmış ve Aksaray’daki OSB’nin genişleme alanı için de çalışmalara başlanmıştı. Yapılan girişimler sonucunda 4’üncü genişleme alanı için çalışmaların sürdürüldüğü ve sona gelindiği bu alan için de yüzlerce firmanın sırada beklediği öğrenildi. Yeni alanın TOKİ tarafından yaptırılan sanayi bölgesi ile OSB arasında kalan olduğu değerlendirilirken yakın zamanda taleplerin toplanmaya başlanabileceği iddialarında da bulunuldu.
OSB’sin son genişleme alanı için çalışmaların devam ettiği öğrenilirken özellikle ulaşım sorunu başta olmak üzere diğer sorunlar konusunda da çözüm gerektiğini belirten işçiler ise “Türkiye’nin en hızlı büyüyen ve sorunlarını da yine hızlı büyüten OSB’sinde işçiler ne zaman düşünülecek?” diyerek yaptıkları açıklamalarda; “Aksaray’da son yıllarda Adana yolu resmen şantiyeye döndü. OSB’mize yatırım yapmak için firmalar birbirleriyle yarış halinde. Yer bulamayan bazı firmalar anormal rakamlar teklif ederek kiralık veya satılık fabrikalar arıyorlar. Yeni genişleme alanı ile artık şehir ile OSB arasında boşluk kalmamış olacak.
Bu kadar hızlı gelişen bir OSB’nin bazı sorunları ise tüm bu yatırımlara rağmen nedense çözülemiyor. Bu bölgede artık ulaşım çok büyük sorun olmaya başladı. Gün içerisinde sanayiye gelip gidenlerle beraber 50 binin üzerinde bir insan hareketi var ama toplu ulaşım yok denecek seviyede. Bu bölgenin toplu taşıma hattının diğerlerinden ayrılması ve sürekli bu hattın çalışması gerekiyor. Taşpınar otobüsleri bile buraya gönderilen halk otobüslerinden daha verimli iş yapıyorlar. Bu alanda servis araçları dışında ulaşım sağlamaya çalışan kişiler perişan oluyor. Bunun dışında bölgenin genişlemesi nedeniyle değişik noktalarına işçiler için sosyal alanlar da yapılmalı. Bu konuda projelerde ne var bilmiyoruz ama bu da önemli bir eksiklik. Dediğimiz gibi günde 50 binden fazla insanın hareket halinde olduğu bir yerde toplu taşıma sorun olmamalı” dediler. (Haber: EBUDAK)
İlginizi Çekebilir