© Aksaray 68 Haber 2021

Sanal Alışverişlerde Ürün İade Şartları Tüketicilerin Lehine Değiştirildi

Son yıllarda giderek artan sanal alışverişler konusunda vatandaşlardan gelen talepler üzerine Ticaret bakanlığı ürün iadelerindeki kargo ücreti sorumluluğu ile elektronik ürünlerdeki iade şartları konusunda tüketicileri mutlu edecek bir karar aldı.

Ülke genelinde son yıllarda giderek artan sanal alışverişler konusunda vatandaşların taleplerini değerlendiren Ticaret Bakanlığı gelen talepleri yerinde bularak önemli bir değişikliğe gitti. Daha önceden sanal mağazalardan alınan ürünlerin beğenilmemesi veya ayıplı olarak teslim edilmesi durumunda ürünü sipariş verene ödetilen kargo ücretleri yeni karara göre artık satıcının veya temin edicinin yükümlülüğünde olacak. Yani ürünü teslim etmek isteyenlerin gönderi ücretleri ürünü sipariş verenlerden değil, ürünü satan tedarikçi veya firma tarafından karşılanacak.

Yine daha önceden iade şansı tanınmayan elektronik ürünlerde (Cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayar gibi ürünler) cayma hakkının kaldırılacağı öngörülmüş ve bu ürünleri sipariş verenlerin iade hakları ellerinden alınmıştı. Gelen talepler üzerine bu konuyu da yeniden gündemine alan Ticaret Bakanlığı devrim niteliğinde tüketicilerin lehine bir karar alarak elektronik ürünlerin de yine diğer ürünler gibi 14 günlük süre içerisinde iade edilebileceği ve firmaların da bu ürünleri almaları gerektiği yönünde karar aldı.

Resmi Gazetede yayımlanan “Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde” yapılan bu değişiklik 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olacak.

Yeni uygulanacak olan yönetmelik konusunda konuşan vatandaşların büyük bölümü bu konuda çalışma yapan Bakanlık çalışanlarına ve Ticaret Bakanına teşekkür ettiklerini ifade ederek yaptıkları açıklamalarda; “Son yıllarda artık insanlar kılık kıyafetten tutunda yeme içmeye kadar birçok ürünü artık cep telefonlarından veya bilgisayarlarından sipariş veriyorlardı. Bazı ürünlerin iadeleri konusunda kargo ücretleri konusunda büyük sıkıntılar yaşanıyordu. Örnek verecek olursak iade yapılacak ürünler konusunda büyük kargo ücretleri çıktığından az da olsa insanlar iadeden vazgeçmek zorunda kalıyorlardı. Sanal mağazaların gösterdikleri ürünleri tam anlamıyla göndermemeleri, yanlış beden veya yanlış ürün göndermeleri ile defolu denilebilecek kusurlu ürünlerin iade ve değişimlerinde de kargo ödemelerinin tüketiciler tarafından karşılanması haksızlıktı. Bununla beraber elektronik ürünlerin iadelerinde de çok büyük sorunlar yaşanıyor ve çoğunlukla tüketici hakem heyetleri bu konuyu çözmeye çalışıyor ve büyük zaman kayıpları da yaşanıyordu. İnsanlar aldıkları ürünleri iade etmek veya vazgeçmek isteyebilecekleri gibi bu ürünleri değişik kusurları nedeniyle de iade etme hakları bu sayede çok daha sorunsuz olacak. Bu konuda halk adına önemli bir karar alan Ticaret Bakanımıza ve bu düzenleme için çalışan bakanlık çalışanlarına teşekkür ediyoruz” dediler. (Haber: E.BUDAK)

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER