© Aksaray 68 Haber 2021

ASÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Mezunlarını Uğurladı

Aksaray Üniversitesi 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Mezuniyet Töreni İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin (İİBF) ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Törende mezun öğrenciler ve aileleri gurur dolu anlara tanıklık etti.

ASÜ Konferans Salonunda düzenlenen mezuniyet törenine Aksaray Valisi Murat Duru, Aksaray Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Alpay Arıbaş, Aksaray Belediyesi Başkanvekili Yakup Kadri Perek, Aksaray Cumhuriyet Başsavcısı Osman Köse, Güzelyurt Kaymakamı Süleyman Arat, rektör yardımcıları, il müdürleri, dekanlar, akademisyenler ve öğrenci velileri katıldı. Aksaray Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Alpay Arıbaş, mezuniyet töreninde yaptığı konuşmada, üniversitenin kuruluşunun 20’nci yılını kutladığını belirterek, mezuniyet töreninin yalnızca öğrencilerin uğurlandığı bir program değil, aynı zamanda üniversitenin 20 yıllık akademik birikiminin, başarılarının ve geleceğe yönelik vizyonunun paylaşılması açısından da önemli bir anlam taşıdığını söyledi. Mezun öğrencilerin Aksaray Üniversitesinin 20 yıllık emeğinin ve birikiminin en değerli temsilcileri olduğunu ifade eden Arıbaş, alınan diplomanın yalnızca bireysel başarıyı değil, aynı zamanda üniversitenin bilimsel gücünü ve akademik niteliğini de ortaya koyduğunu dile getirdi. Mezunlarımız her zaman ASÜ ailesinin bir parçası olmaya devam edecek Öğrencilerin üniversiteye ilk adım attıkları günkü heyecan ve umutlarını hatırlatan Arıbaş, geçen yıllar içerisinde öğrencilerle akademik ve idari personel arasında güçlü bağlar kurulduğunu belirtti. Üniversite yönetimi olarak öğrencilerin en iyi şartlarda eğitim alabilmeleri için yoğun çaba gösterdiklerini kaydeden Arıbaş, mezunların her zaman Aksaray Üniversitesi ailesinin bir parçası olmaya devam edeceğini vurguladı. Mezunlara tavsiyelerde bulunan Arıbaş, değişen dünyada sürekli öğrenmenin ve kendini geliştirmenin önemine dikkat çekerek, “Bilgi ve tecrübenizi sürekli yenileyin. Analitik düşünmeyi ihmal etmeyin, kararlarınızı mantık süzgecinden geçirerek verin. Bilginiz pusulanız olurken vicdanınız da en önemli rehberiniz olsun. Adalet duygusundan ve doğruluktan asla vazgeçmeyin” dedi. Konuşmasında ailelere de teşekkür eden Rektör Arıbaş, öğrencilerin bugünlere gelmesinde ailelerin fedakârlıklarının büyük payı bulunduğunu belirtti. Üniversiteye emanet edilen her öğrenciyi kutsal bir emanet olarak gördüklerini ifade eden Arıbaş, “Evlatlarınızın en iyi şekilde yetişmesi ve donanım kazanması için büyük gayret gösterdik. Bugün emanetlerinizi sizlere gururla teslim ediyoruz” diye konuştu. Ülkemiz donanımlı ve bilinçli gençlerin omuzlarında yükselecek Aksaray Valisi Murat Duru da mezuniyet töreninde yaptığı konuşmada, öğrencilerin mezuniyet sevincine ortak olmaktan büyük mutluluk duyduğunu belirterek, gençlere hayat yolculuklarında rehber olacak tavsiyelerde bulundu. Başarının temelinde azim ve kararlılığın bulunduğunu vurgulayan Duru, mezun öğrencilere “Üşenme, erteleme, vazgeçme” tavsiyesinde bulundu. Kendi meslek hayatındaki başarıların da bu anlayışla şekillendiğini ifade eden Duru, öğrencilerin hedeflerine ulaşabilmeleri için disiplinli çalışmaları, pes etmemeleri ve kendilerini sürekli geliştirmeleri gerektiğini söyledi. Gençlerin bilgi çağının gerekliliklerine uygun şekilde yetişmelerinin önemine dikkat çeken Duru, kitap okuma alışkanlığının kazanılması, spor yapılması, kültür-sanat faaliyetlerine katılım sağlanması ve yeni yerler keşfetmenin bireysel gelişime önemli katkılar sunduğunu dile getirdi. Teknolojinin ve sosyal medyanın bilinçli kullanılması gerektiğini belirten Duru, bilgiyi üreten ve kullanan toplumların her zaman önde olacağını ifade etti. Konuşmasında milli ve manevi değerlere de vurgu yapan Duru, gençlerin modern dünyanın imkânlarından yararlanırken kendi kültürlerini, geleneklerini ve inançlarını korumalarının önemine işaret etti. Türkiye’nin geleceğinin iyi yetişmiş, donanımlı ve bilinçli gençlerin omuzlarında yükseleceğini belirten Duru, mezunların ülkenin gelişimine önemli katkılar sağlayacağına inandığını söyledi. Mezun olan tüm öğrencileri tebrik eden Duru, gençlere başarılı ve mutlu bir gelecek temennisinde bulunarak yollarının ve bahtlarının açık olmasını diledi. Bundan sonra Aksaray’ın gönüllü kültür ve turizm elçilerisiniz Aksaray Belediye Başkan Yardımcısı Yakup Kadri Perek, mezuniyet töreninde yaptığı konuşmada mezuniyetin yalnızca diploma alma değil, yılların emeğinin karşılığını görme ve yeni bir hayat dönemine adım atma anlamı taşıdığını söyledi. Üniversite yıllarının sadece akademik bilgi kazanılan bir süreç olmadığını ifade eden Perek, öğrencilerin bu dönemde dostluklar kurduğunu, önemli tecrübeler edindiğini ve geleceklerini şekillendirdiğini dile getirdi. Üniversite yıllarında biriktirilen anıların ve dostlukların hayat boyu unutulmayacağını vurgulayan Perek, mezunlara seslenerek Aksaray ile bağlarını koparmamaları çağrısında bulundu. Mezunların bundan sonraki yaşamlarında farklı şehir ve ülkelerde bulunacaklarını kaydeden Perek, “Artık sizler Aksaray’ın gönüllü kültür ve turizm elçilerisiniz. Gittiğiniz her yerde bu kadim şehri ve burada yaşadığınız güzel hatıraları anlatın” ifadelerini kullandı. Güçlü bir Türkiye’nin özgüven sahibi gençlerin omuzlarında yükseleceğini söyleyen Perek, mezun olan tüm öğrencileri tebrik ederek ailelerine ve akademisyenlere teşekkür etti. Dürüstlük, çalışkanlık ve adalet ilkelerinden ayrılmayın İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Haluk Duman da konuşmada, fakültenin İşletme, İktisat, Maliye, Uluslararası İlişkiler, Yönetim Bilişim Sistemleri ile Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümlerinden mezun olan öğrencilerin sevincini ve gururunu paylaştıklarını söyledi. Mezuniyet töreninin düzenlenmesine katkı sağlayan üniversite yönetimine, akademik ve idari personele teşekkür eden Duman, öğrencilerin yıllar süren emek, sabır ve gayretlerinin karşılığını alarak mezun olduklarını ifade etti. Üniversite eğitiminin öğrencileri yalnızca mezun değil, aynı zamanda donanımlı ve sorumluluk sahibi bireyler haline getirdiğini belirten Duman, “Fakültemizde kazandığınız bilgi ve becerilerin sizleri ülkemizin geleceğinde söz sahibi bireyler yapacağına yürekten inanıyorum” dedi. Akademisyenler ve üniversite çalışanlarının emeklerine de dikkat çeken Duman, mezunlara dürüstlük, çalışkanlık ve adalet ilkelerinden ayrılmadan yaşamlarını sürdürmeleri tavsiyesinde bulundu. Prof. Dr. Duman, konuşmasını mezunlara başarı dileklerini ileterek tamamladı. Üniversite ve fakülte birincilerinden anlamlı mesaj Törende mezunlar adına konuşan Fakülte Birincisi Edanur Koçak da üniversiteye farklı hayaller ve hedeflerle başladıklarını belirterek, mezuniyete ulaşmalarında yalnızca akademik bilginin değil; sabır, emek, kararlılık ve dayanışmanın da büyük payı olduğunu söyledi. Eğitim hayatları boyunca kendilerine rehberlik eden akademisyenlere teşekkür eden Koçak, hocalarının kendilerine sadece mesleki bilgi değil, düşünmeyi, sorgulamayı ve sürekli gelişmeyi de öğrettiğini ifade etti. Uluslararası öğrenciler adına konuşan Türkmenistanlı Shirina Tanrıberdiyeva ise Türkiye’ye eğitim almak amacıyla geldiğinde kendisini bu kadar ait hissedeceğini düşünmediğini söyledi. Aksaray Üniversitesinde sadece akademik anlamda değil, sosyal ve kültürel açıdan da önemli kazanımlar elde ettiğini aktaran Tanrıberdiyeva, şunları söyledi: “Bu üniversite bize yalnızca bir diploma değil, dostluk, kardeşlik ve güçlü bir aidiyet duygusu kazandırdı.” Eğitim hayatı boyunca desteklerini esirgemeyen ailesine, arkadaşlarına, akademisyenlerine ve üniversite yönetimine teşekkür eden Tanrıberdiyeva, Türkiye Cumhuriyeti Devleti ile Türk milletine de kendilerine sundukları imkânlar ve misafirperverlik dolayısıyla şükranlarını sundu. Üniversite Birincisi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü öğrencisi Bayram Doğan da yaptığı konuşmada, üniversiteyi birincilikle tamamlamanın gururunu yaşadığını ifade etti. Konuşmaların ardından dereceye giren öğrencilere plaketleri Vali Murat Duru, ASÜ Rektörü Prof. Dr. Alpay Arıbaş, Aksaray Belediyesi Başkanvekili Yakup Kadri Perek tarafından takdim edildi. Üniversite genelinde ve fakültede dereceye giren mezunlara plaketleri protokol üyeleri ve bölüm başkanları tarafından verildi. Törende öğrencilere geçici diplomaları akademisyenler tarafından verildi. Töreninde sonunda tüm öğrenciler keplerini fırlatarak, mezuniyet coşkusunu yaşadı.(ASÜ basın bülten)

İlginizi Çekebilir

TÜM HABERLER